dimecres, 23 de març de 2011

LOE i LOGSE a la FP: anar lent per complir amb l'horari.

Fa uns dies llegir a la Vanguardia una carta al director, un usuari es queixava que el bus anava molt lent. Un cap de mobilitat argumentava el motiu: el bus va lent perquè ha de complir amb l'horari. Això és el que m'està passant amb la LOE. Vaig lent perquè estic compromès a un calendari, com que al cicle el temps és constant, haig de rebaixar l'espai. No deixa de ser una paradoxa.

Un Cicle Formatiu és una inversió: 2 anys d'estudis a canvi de capacitacions per a realitzar una feina.

Penso que amb el currículum LOE els alumnes no obtindran tant de rendiment a la seva inversió. Per què? Per la compartició de coneixements en Unitats Formatives (UF).

Les UF són com minicursets. Una unitat formativa pot durar entre 30 i 100 hores. La mitjana serien unes 40 hores. Un cop superada la UF el reconeixement és de per vida, no cal superar tot el MP (MP és un mòdul professional que seria una assignatura).

Com aprenen base de dades els alumnes de ASIX (Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes)? Doncs el temari de BDD éstà dividit en dos MP (Mòduls Professionals) i cada MP està dividit en varies UF (Disseny, DML, DCL, ... són UF).

Origen del problema: cal que el professor determini a l'inici de curs quin dia i hora comença i acaba cada UF. Això provoca 'fragmentació interna' de coneixements.

Aquest curs ha estat el primer que he impartit formació segons la LOE. Tot això que he explicat ho veia avenir, però no m'ho volia creure, m'he estavellat amb la realitat. Em resisteixo a baixar el nivell, tant pels alumnes que ja tenen el títol (que seran comparats amb els nous) com pels que no el tenen (que s'hauran perdut matèria que potser un dia hauran de menester). Naturalment estic pensant les formules per compensar la retallada (en profunditat) del temari: tenir material que em permeti que els alumnes entenguin el mateix en menys temps, preparar material d'auto-aprenentatge, fomentar el treball en equip a través de forums i pensar cada dia com fer per a què anant més lents aprenguin el mateix o més.

Per últim comentar que el disseny d'aquest aprenentatge no és gratuït. S'ha fet així per tal que els estudiants tinguin més facilitat per entrar i sortir del sistema educatiu. Caldrà valorar si els avantatges superen els inconvenients.


Us deixo amb la carta del bus lent:

Mataró a cámara lenta


"Hay que ver el empeño con el que el servicio de autobuses de Mataró trabaja para que cada mañana el usuario redescubra rincones, revise las palmeras en un trayecto de diez a veinte minutos hacia la Renfe. Agradezco ese amor urbano por mostrar calzadas y demás, pero uno se halla inserto en la película El sol de membrillo, y no por la belleza, sino por la lentitud. El renqueante carromato en forma de autobús que demora el viaje hasta el infarto, ¿no se puede acelerar? Autoridades municipales, suban al autobús, compruébenlo. La cámara lenta en el transporte matutino es demasiado. ¿Será verdad que lo importante es el camino y no la meta?"
MARC BAYÉS, MATARÓ


LA RESPUESTA
Garantir seguretat i horaris

"L´empresa Mataró Bus té establerts uns horaris de pas per garantir la puntualitat. Els conductors tenen definits uns procediments entre els quals hi ha la forma de conducció, que ha de ser el més suau possible, alhora que han de mantenir una velocitat comercial constant per assegurar que arribin puntuals a totes les parades. En aquest sentit, els conductors compleixen tant les normes de circulació com les establertes per l´empresa, amb la finalitat de garantir la seguretat dels usuaris i el compliment dels horaris. Altrament, a l´enquesta sobre la qualitat del servei realitzada al novembre de 2010 els usuaris van valorar molt positivament aquest servei i li van atorgar una puntuació de 7,74 sobre 10."

NÚRIA AGUILAR
Regidora de Mobilitat Ajunt. Mataró

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada